دیوار و شیپور همکاری نکنند فعالیت‌شان متوقف می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دیوار و شیپور با طرح مقابله با سوداگری بازار مسکن همراه نیستند که در این صورت باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگویی پیرامون موضوع هشدار وزارت راه و شهرسازی به  سکوهای اینترنتی بخصوص سایت‌های دیوار و شیپور، گفت: اقدامات خوبی برای مقابله با سوداگران بازار مسکن طی مدت ها قبل با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از سوداگران بازار مسکن و مافیای این حوزه، افزایش قیمت جعلی مسکن با ارائه اطلاعات غلط در سکوهای اینترنتی است، گفت: کلاهبرداران در این حوزه اطلاعاتی از ملک، مالک و .. را به‌صورت جعلی ارائه می‌دهند تا قیمت‌ها را افزایش دهند تا املاک خودشان را بفروشند.

شاکری در ادامه به هشدار وزارت راه و شهرسازی در این رابطه اشاره کرد و گفت: براین اساس تمام آگهی‌های مسکن که در هر پلتفرمی منتشر می‌شود حتما باید با سامانه املاک و اسکان ارتباط داشته باشد و کد مخصوص از این سامانه دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به این امر با انتشار آگهی، یک کد رنگی مبنی بر تاییده سامانه املاک را صادر می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تاکنون دیوار و شیپور با وزارت راه  و شهرسازی همراهی نکرده‌اند، که با توجه به این موضوع و در صورت عدم همراهی، باید مانع فعالیت این دو سایت شد.

وی در ادامه در تشریح مزیت‌های احراز هویت مالک یا موجر در سکوهای ارائه کننده آگهی‌های مسکن، گفت: با این کار جلوی آگهی جعلی قیمت‌ساز گرفته می‌شود.

شاکری تصریح کرد: بنابراین در آگهی‌‌های اجاره حتما باید از طریق سامانه املاک و اسکان احراز شود ، نه از طریق آگهی.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود